Kvinner i Skogbruket og Stihl Norge fortsetter det gode samarbeidet!
Kvinner i Skogbruket og Stihl har nok en gang tegnet en ny samarbeidsavtale. - Det er befriende å samarbeide med en så stor og seriøs aktør som Stihl som hele tiden jobber for å utvikle seg med et bærekraftig fokus, sier daglig leder i Kvinner i Skogbruket Britt Godtlund.
Samarbeidet mellom Kvinner i Skogbruket og Stihl går «way back» og betyr mye for begge parter.
Stihl-sjefen i Norge Bjørn Sønsteby mener samarbeidsavtalen er viktig for Stihl.
For oss er det viktig å jobbe sammen med en seriøs og profesjonell organisasjon som Kvinner i Skogbruket. Vi fokuserer hele tiden på sikkerhet og at vi utvikler oss og tilpasser oss brukerne våre. Derfor satser vi på en bred produktportefølje med utstyr som er tilpasset både menn og kvinner. Det er ikke noe artig å jobbe i skogen om klær og utstyr er for stort og uhåndterlig, med samarbeidet vårt med Kvinner i Skogbruket er vi tett på kvinner som jobber i skogen enten profesjonelt eller på hobbybasis og får tilbakemeldinger og nye ideer, sier Sønsteby.
Samarbeidet går begge veier
Stihl tar kvinnekroppen på alvor, noe som tidligere har blitt oversett i et mannsdominert yrke, sier Britt Godtlund.
Fra og med denne avtalen med Stihl skal vi også få en mulighet til å kjøpe inn og teste ut lettere motorsager blant kvinnelige elever på Vg2 Skogbruk. Det kan gi skolene sårt tiltrengt drahjelp og argument mot skole-eierne slik at riktig utstyr kjøpes inn. Det kan også være gutter som ønsker et litt lettere utstyr. For eksempel elektriske sager som er lettere å starte. Vi tar gjerne denne rollen med å være ute i skolene og teste ut nytt utstyr, slik at Stihl får de tilbakemeldingene de har behov for via oss. Også er jo Stihl meget trofaste og tenker langsiktig. De har vært med oss helt siden slutten av åttitallet og har bare vært uten avtale i noen år, sier Godtlund.
Bjørn Sønsteby har vært daglig leder i Stihl Norge i 9 år, men begynte i selskapet allerede ved etableringen i Norge i 1988 som selger og produktutvikler.
«Empowering People»
For oss handler det om å prioritere gode prosjekter og for oss har Kvinner i skogbruket vært en god og langsiktig samarbeidspartner på samme måte som Bygdeungdomslaget. Vårt slagord i Stihl er «Empowering People» som jo betyr å gi folk en mulighet og det gjør vi så absolutt i Stihl med våre produkter til å skape aktivitet i skogen sier Sønsteby.
Tradisjon og kvalitet siden 1926
STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr Stihl blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 18 200 ansatte, og hadde en omsetning på 4,58 milliarder euro i 2020. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no